W jakim celu ciągniesz drążek zmiany biegów? Chcesz wyjąć bieg bez wciskania sprzęgła? Jaka jest prawidłowa kolejność czynności podczas zmiany biegów? Najpierw wyjmujmy bieg, potem wciskamy sprzęgło, a następnie wrzucamy kolejny bieg?
[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?
Zwiń
X
-
Ja nic takiego u siebie nie zauważyłem.Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpis,ale mam mały problem. Podczas jazdy na nowej piątce czuje małe drgania na drążku zmiany biegów,
Komentarz
-
-
Też chętnie bym zmienił na 0,74, tylko nie mam fachowca co by się podjął, mam skrzynię LVN proszę o poradę co konkretnie będzie potrzebne i jak się za to zabrać.Skoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
-
Czytałem cały ale takie pomieszanie z poplątaniem że już nie wiem które są 0,74Skoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
Jeśli chodzi o te drgania to mam takie przypuszczenia:
* mniejsza zębatka obrócona o 180 stopni. Czy jest taka każda możliwość? Teoretycznie na powierzchni zębów każdej z zębatek są wyprofilowane znaki i przy montażu większa ma znaki przy korpusie skrzyni, a mniejsza na zewnątrz. Wydaje mi się, że tak też to zamontowałem, ale już teraz zwątpiłem, bo robiłem to późno w nocy i teraz już sam nie wiem.
* zębatki kupiłem włoskiej firmy ANTONIO MASIERO. Może to kwestia, że to zamienniki. Ktoś z Was jeździ na zamiennikach?
Jeśli chodzi o linki to wydaje mi się, że tu nie ma problemu, bo wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie. A jeśli doregulowywać to która?
Komentarz
-
-
W mojej skrzyni jest koło 39/48 a należy wymienić je na 37/50 poniższe, czy dobrze rozumiem?
KOŁO ZĘBATE 02T 311 361 B - ilość zębów 37
KOŁO ZĘBATE 02T 311 158 P - ilość zębów 50Skoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
TAK zgadza sięZamieszczone przez Maly745 Zobacz wpisW mojej skrzyni jest koło 39/48 a należy wymienić je na 37/50 poniższe, czy dobrze rozumiem?
KOŁO ZĘBATE 02T 311 361 B - ilość zębów 37
KOŁO ZĘBATE 02T 311 158 P - ilość zębów 50
Komentarz
-
-
Nie było odpowiedzi na moje pytania, ale już udało mi się rozwiązać problem drgań (być może komuś się to przyda). Odpowiadając na moje pytania:
1. Nie ma możliwości założenia małego koła na odwrót, ponieważ będzie problem z montażem dużego koła.
2. Zębatki w zamienniku firmy ANTONIO MASIERO mają minimalnie większą średnicę wewnętrzna (prawie 0,2mm). Powoduje to, że duża zębatka po osadzeniu na łożysku igiełkowym wpadała w drgania i stąd niepożądany efekt, który był u mnie. Na szczęście sprzedawca zgodził się na zwrot i mam nadzieje, że nie będzie problemu z odzyskaniem pieniędzy.
Aktualnie wróciłem do fabrycznych zębatek i drgań już nie ma. Niestety brakuje mi już 5 biegu w przełożeniu 0,74. To co dała fabryka to jakaś porażka, zwłaszcza na trasie.
Napiszcie proszę, z jakich firm montowaliście zębatki i jaki był ich koszt. Może ktoś ma na zbyciu oryginalne VW, bo wychodzi na to, że chyba będzie trzeba kupić oryginalne.Ostatnio edytowany przez carlos84; 12966.
Komentarz
-
-
-
Jednak już byś chętnie nie wracał do fabrycznego przełożenia?Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpisNie było odpowiedzi na moje pytania, ale już udało mi się rozwiązać problem drgań (być może komuś się to przyda). Odpowiadając na moje pytania:
1. Nie ma możliwości założenia małego koła na odwrót, ponieważ będzie problem z montażem dużego koła.
2. Zębatki w zamienniku firmy ANTONIO MASIERO mają minimalnie większą średnicę wewnętrzna (prawie 0,2mm). Powoduje to, że duża zębatka po osadzeniu na łożysku igiełkowym wpadała w drgania i stąd niepożądany efekt, który był u mnie. Na szczęście sprzedawca zgodził się na zwrot i mam nadzieje, że nie będzie problemu z odzyskaniem pieniędzy.
Aktualnie wróciłem do fabrycznych zębatek i drgań już nie ma. Niestety brakuje mi już 5 biegu w przełożeniu 0,74. To co dała fabryka to jakaś porażka, zwłaszcza na trasie.
Napiszcie proszę, z jakich firm montowaliście zębatki i jaki był ich koszt. Może ktoś ma na zbyciu oryginalne VW, bo wychodzi na to, że chyba będzie trzeba kupić oryginalne.
Komentarz
-
-
Zakładałem nowe łożysko igielkowe z zestawu Antonio a poza tym kasowalem luz odpowiednim pierścieniem (3 rozmiary ASO)Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpisJa też kupiłem ten zestaw, ale bez łożyska igiełkowego. Wy zamontowaliście te zębatki na łożysko oryginalne, czy te z zestawu zębatek?
Jeśli chodzi o fabryczne przełożenie to niby różnica jest nieduża w obrotach, ale komfort jazdy jest zdecydowanie gorszy do jazdy na 0,74.
Komentarz
-
-
Tak samo. Łożysko było w zestawie.Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
Zakładałem nowe łożysko igielkowe z zestawu Antonio a poza tym kasowalem luz odpowiednim pierścieniem (3 rozmiary ASO)
Komentarz
-
-
1. Te łożysko igiełkowe jakiej firmy było?Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
Zakładałem nowe łożysko igielkowe z zestawu Antonio a poza tym kasowalem luz odpowiednim pierścieniem (3 rozmiary ASO)
2. Jaki miałeś przebieg auta skoro kasowałeś luz odpowiednim pierścieniem?
Komentarz
-
-
OK, tylko pierścieniami wyregulujesz luz przód-tył jak się patrzy na zębatki. U mnie był luz prawo lewo, bo zębatka miała za dużą średnicę.Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpisPrzebieg nie ma znaczenia! Po prostu poszczególne koła różnią się nieco wymiarem i fabrycznie VW przewidział do tego regulacje... łożysko miałem z zestawem podobnie jak georgg
Komentarz
-
-
nie wiem, prawdopodobnie też od Antonio..Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpisłożysko, które jest w komplecie jakiej jest firmy?
Komentarz
-

Komentarz